Wie zijn wij

Maasechokoor

Het seniorenkoor Maasecho werd opgericht in 1974.

Het koor telt ca vijftig leden. De dames zijn in de meerderheid, waarbij de sopranen en de alten elkaar mooi in evenwicht houden. Het koor blijft op zoek naar heren (Bassen en Tenoren). Maar uiteraard zijn ook dames van harte welkom. Het koor opereert binnen het kader van  Welzijn Ouderen Boxmeer en hanteert dientengevolge de leeftijdsdrempel van 55 jaar.

Men zegt vaak: van zingen blijf je jong. En dat moet gezegd worden: de gemiddelde leeftijd mag dan hoog liggen, de geest blijft fris en jeugdig. De leden komen met heel veel plezier elke week op maandagmiddag van 14.00 tot 15.30 uur bij elkaar in De Weijer. Er wordt serieus gerepeteerd en er wordt stevig gewerkt aan de koorklank en repertoire-opbouw. De repetities verlopen in een gezellige, ontspannen sfeer.

De dirigent, Geert Verhallen, heeft conservatoriumopleiding en is een ervaren pianist. Hij weet mensen te enthousiasmeren en gaat muzikale uitdagingen aan.

Het koor verzorgt minstens eens per jaar een optreden in een verzorgingshuis. Een kerstconcert voor eigen familie, kennissen en vrienden  is een traditie aan het worden. Op landelijk niveau wordt jaarlijks deelgenomen aan een korendag die wordt georganiseerd onder de vlag van de LOVOK, de Landelijke Organisatie Van Ouderen Koren (traditioneel afgesloten met een gezamenlijk etentje).

Het repertoire is breed. De nadruk van het repertoire ligt op het wereldlijke repertoire. Daarnaast heeft het koor religieuze muziek in studie met het oog op kooroptredens bij kerkelijke vieringen. Het koor zingt graag drie- en vierstemmige muziek; het zingt regelmatig a capella (onbegeleid), maar laat zich ook graag aan de piano begeleiden. De zangers deinzen niet terug voor vreemde talen. Muziek van een half millennium oud vindt net zo gemakkelijk een plek in de muziekmap als hedendaagse stukken. Onderlinge verbondenheid in lief en leed speelt een cruciale rol bij dit koor. Middels een portrettenboek, waarin ieder koorlid zijn- of haar portret in eigen woorden heeft “geschilderd’ , leren we elkaar beter kennen. En natuurlijk tijdens de levendige gesprekken tijdens de pauze!

Bent u geïnteresseerd geraakt? Loop dan gerust binnen op een repetitie op maandagmiddag. om iets van de sfeer te proeven van dit gezellige, op serieus muziek maken gerichte koor.